00 HOME » algemeen » Bezoek AB-Versand

Bezoek aan de uitverkoop dag bij AB-Versand in Duitsland

Op zaterdag 2 Juni ben ik even op een dag heen en terug geweest met de bus naar AB-Versand in Delmenhorst nabij Bremen omdat er een uitverkoopdag was en ik toch nog wat spullen van ze nodig had dus dan maar er maar zelf even er naar toe dan kan ik gelijk zien wat ik koop en eventueel passen en maak ik er gelijk even een gezellige dag uit van.

Ik had op internet een retour met de flixbus geregeld naar Bremen heen en terug voor slechts €48 en maar goed dat ik ruim van te voren geboekt had want de bus was echt afgeladen vol.

De reis begon eigenlijk al op vrijdagavond 1 juni want om kwart over 11 avonds ging ik al met de tram naar het centraal station waar ik om 24 uur moest staan een kwartier voor vertrek van de bus naar Bremen. Ik zal maar zeggen lang leve het openbaar vervoer want die gaat gewoon om de 20 minuten en een tram later nemen bracht te veel risico met zich mee want bij de minst geringste vertraging zou dat betekenen dat ik de bus zou missen en dat risico nam ik dus maar niet. Het begon al lekker toen ik weg ging de regen kwam met bakken uit de hemel zetten met als gevolg dat ik ongeveer half verzopen aan kwam bij de plek waar de flixbussen vertrekken en er stond al een bus maar helaas niet degene die via Bremen naar Hamburg ging.

Uit eindelijk kwam mijn bus er dan aan met vertraging en gingen we met ruim een kwartier vertraging iets na half een rijden. De bus was zo goed als leeg ik dacht al wat een geluk kan ik mooi even paar uurtjes slapen tijdens de bus reis dus ben ik gelijk maar gaan pitten omdat de bus eerst naar Schiphol moest en vervolgens naar Amsterdam Sloterdijk. Op Schiphol werd het al drukker in de bus want kwamen er heleboel mensen in de bus met bestemming Groningen die terug kwamen van vakantie. Op Sloterdijk kwamen er ook nog wat mensen in de bus maar ik had nog steeds lekker een stoel vrij naast me zodat ik kon liggen slapen de reis. Om 4 uur in de nacht stopten we nog een keer in Groningen waar veel mensen de bus verlieten maar er ook enorm veel mensen met de bus mee gingen en ik ook de stoel naast mij kwijt raakte omdat er een hele groep Chinezen mee ging die naar Hamburg moesten en de bus was nu echt helemaal vol. Ik probeerde toch nog wat te slapen want het is vanuit Groningen nog ruim 2.15 uur rijden naar Bremen als de chauffeur de weg weet in Bremen tenminste. Ik heb nog wel wat geslapen in de bus maar moest eerst zo een Chineesje vriendelijk verzoeken even op haar eigen stoel te blijven zitten want die lag ongeveer half of mijn stoel omdat ze ook probeerde te slapen in die bus even lekker op je eigen stoel blijven zitten en daar proberen te slapen en dan heb je altijd van die slimmeriken die de hele nacht zitten te kletsen en ongeveer de hele bus wakker houden door hun geklets dus van slapen kwam ook niet veel meer terecht waren meer van die hazen slaapjes even weg dutten en dan weer wakker weer wegdutten en dan weer wakker. Ze moeten maar is bussen uitvinden waarin je gewoon lekker kan slapen op lange afstanden.

Om 6.15 moest de bus aankomen in Bremen vlak bij het hoofdstation maar dat werd dus bijna 6.50 we hadden al vertraging bij vertrek uit Rotterdam en daarbij bleken de 2 Belgische Franstalige chauffeurs van de bus ook nog eens de weg niet goed te kennen in Bremen en dus verkeerde afslag hadden genomen en ongeveer doelloos rond reden door Bremen. Mij maakte het niet uit want ik moest toch de tijd zien door te komen op station van Bremen tot 9.15 voor ik met de Regional Bahn 2 haltes naar Heidkrug waar AB-Versand zit kon nemen. Ook wel fijn als je 2 chauffeurs hebt die alleen maar Frans spreken op een busreis naar Duitsland daar kom je lekker ver mee met dat Frans in Duitsland en een bus vol met passagiers die voornamelijk bestond uit toeristen uit landen waar ze zeer zeker geen Frans spreken. Want de bus zat vol met veel al jongere toeristen Engelsen en Chinezen. Ik was de enige Nederlander in de bus.

Als eerste ben ik toen gelijk in het station van Bremen de MacDonald in gedoken om wat te eten en te drinken en heb een tijdje met een van mijn moderators aan de telefoon gehangen moet toch de tijd zien door te komen en had met haar afgesproken omdat ze altijd vroeg wakker is van wege dat de thuiszorg vroeg komt dat ze me zou bellen en we even gezellig zouden bij kletsen.  Daarna nog even bij een warme bakker verse croissantjes gegeten  en sinaasappelsap gedronken en toen met de trein van 9.15 naar Heidkrug slechts 2 haltes met de trein en van het station is het slechts 500 meter lopen naar AB-Versand.

Ik was iets na half 10 al bij AB-Versand iets te vroeg eigenlijk maar kon niet anders omdat de trein maar 1 keer per uur gaat en stopt op het station Heidkrug maar was geen probleem voor AB-Versand dat ik er iets vroeger was ze waren al open en bezig tafels en stoelen te plaatsen voor de bezoekers en kort er op kwamen de eerste Duitse bezoekers al. De meeste mensen kwamen toch wel uit de omgeving van waar AB-Versand gevestigd is zoals Bremen, Bremerhaven, Hamburg, Osnabrück en we raakten al snel aan de praat met elkaar het ging er allemaal heel gemoedelijk aan toe. Er was door de mensen van AB-Versand gezorgd voor eten en drinken voor de bezoekers en ondertussen kon je dan ook nog je inkopen doen en eventueel passen.

Ik heb zelf een aantal rompers, een plastic broek met stoffen over broek met beren print gekocht, een plastic broek met kinderlijke print en voor een van mijn moderators 4 fopspenen gekocht. Ik had meer willen kopen maar probleem was dat ze in hele grote maten zoals ik zelf draag 4xl aan plastic broeken en 5xl aan rompers niet zo heel erg veel hadden op voorraad. Wel hadden ze heel veel in de maten medium, large en extra large daar was keuze genoeg aan materiaal maar helaas voor mij zelf iets aan de te kleine kant.

Rond kwart over 2 ben ik weer weggegaan bij AB-Versand om rustig naar het station te wandelen om daar de trein van 14.34 te nemen en maar goed dat ik bijtijds weg ging. Want eenmaal op het station kwam er een bericht dat de trein 35 minuten vertraging had wat uiteindelijk bijna een uur werd. Ben toen eerst nog even wat baby verzorgingsproducten wezen  kopen bij een drogisterij keten voor thuis toen even lekker wezen eten bij een Turks eethuisje en wat wezen drinken op een terrasje. Bij het station ben ik toen even mijn luier gaan verschonen zodat ik met een droge luier de bus in kon voor een rit van ruim 5 uur naar Amsterdam. Een geluk de bus op de terugreis was niet of nauwelijks vol dus had ik voldoende ruimte en kon ik weer even slapen in de bus want ik was echt gesloopt want is best wel vermoeiend zo een lange dag. Een nadeel was wel dat de bus op de terug reis veel vaker stopte dan op de heen reis want we deden nu ook Oldenburg aan waar we 15 minuten bleven staan mooie gelegenheid om dan maar even snel een imbiss in te schieten en wat te eten en te drinken te halen mag je weer niet een broodje braadworst mee nemen in de bus dus moest ik even snel 2 van die dringen naar binnen werken. In Groningen werd de Duitse chauffeur vervangen door een Nederlandse die er waarschijnlijk zin in had want die trapte aardig het gaspedaal in en ook omdat we niet langs Drachten hoefden omdat er geen passagiers voor waren kwam ik een kwartier eerder dan gepland aan op Amsterdam Sloterdijk. Zodat ik bijna 1.5 uur zou moeten wachten op me aansluitende bus naar Rotterdam waardoor ik maar met de trein verder naar huis ben gegaan ook al omdat die bus die om half een vertrok pas om kwart over twee in Rotterdam zou aankomen en ik geen zin meer had om zo lang te wachten op een bus en daarbij ook nog eens bijna 2 uur te moeten doen over de busrit van Amsterdam naar Rotterdam. Zo was ik rond kwart voor een 's nachts weer thuis.

Het was echt een hele leuke dag en  zeker de moeite waard om naar AB-Versand af te reizen en de eerst volgende uitverkoop is in december van dit jaar en weet zeker dat ik dan weer er heen gaat. Misschien dat we van adultbabyspeelparadijs dan wel iets organiseren om met een groep adultbaby's er heen te gaan vanuit Nederland want het is zeer zeker de moeite waard voor een adultbaby om er is langs te gaan en er inkopen te doen.